Szertelenül, vidáman.


1. Szervezeti illetve projekt jellemzők

1.1 Szervezet neve

Alkohol-Drogsegély Ambulancia

1.2 Szervezet elérhetősége

Vezető: Dr. Virányi Anikó Judit

Cím: 8200 Veszprém, Egyetem utca 19., Telephely: 8200 Veszprém, Pápai út 37/b.

Telefon: 36-88-401-660; 36-88-421-857

Weboldal: www.drogambulancia-veszprem.hu

1.3. A programok, szolgáltatás neve

Szertelenül, vidáman.

1.4. A program, szolgáltatás indításának időpontja

2014

1.5. A program, szolgáltatás felelőse és elérhetősége

1.5.1. Programvezető neve: Kiss Teodóra

1.5.2. Telefon: 36-88-421-857

1.5.3. E-mail: drogambulancia@invitel.hu


2. Tevékenység

A program, szolgáltatás keretében végzett tevékenység részletes leírása

Egyesületünk és együttműködő partnereink által nyújtott komplex drogprevenciós egészségfejlesztő program Veszprém város alsós és középiskolás 7-10 évfolyamos diákjai számára. 1. alkalom: a foglalkozást Egyesületünk munkatársai vezetik, téma: bemutatkozás másként. 2. alkalom: Veszprém Városi Rendőrkapitányság bűnmegelőzési munkatársai közül 1 fő vezeti a foglalkozást, téma: jogi ismeretek. A Veszprém megyei Népegészségügyi főosztályának egészségfejlesztő munkatársai három alkalommal vesznek részt a programban mindegyik foglalkozást 1 fő vezeti és egy adott csoportban mind a három foglalkozáson ugyanaz a személy van jelen a diákokkal. 3. alkalom: energiaitalok, dohányzás, alkohol, gyógyszerek, reklám. 4. alkalom: dohányzás, alkohol és viselkedéses függőségek. 5. alkalom: viselkedéses függőségek és „egészségem” témakör. Egyesületünk szakemberei 11 alkalommal vesznek részt a programban. Mindegyik foglalkozást 1 fő vezeti és egy adott csoportban mind a 11 foglalkozáson ugyanaz a személy van jelen. 6-7 alkalom: ismeretátadás. 8-14 alkalom: stresszkezelés, szociális készségek fejlesztése. 15. alkalom: zárás. A 15 alkalom egy tanévre vonatkozik októberi kezdéssel áprilisi végződéssel.


D.3. Célpopuláció

D.3.1. Program/szolgáltatás által elérni kívánt végső célcsoportot

D.3.1.1. Életkori jellemzők: 13-17 évesek.

D.3.1.2. Földrajzi jellemzők: Veszprém város.

D.3.2. Mely csoportokra irányul a program, szolgáltatás?

D.3.3. A célpopulációról rendelkezésre álló információk

D.3.4. Hány főt értek el

D.3.4.1. Ténylegesen hány főt ért el 2019-ben? 416

D.3.4.2. Hány főt ér el egy átlagos évben? 400

D.3.5. Hogyan, milyen módon lépnek kapcsolatba a célcsoporttal?

Az iskolában és azon kívül is

D.3.6. A program/szolgáltatás megvalósításának helyszíne

  • Iskola
  • A programot végrehajtó szervezet által biztosított helyszín (pl. családsegítő szolgálat irodája, ellátóhely, sportklub stb.)

D.3.7. Van-e valamilyen közbenső (közvetítő) célcsoport, melyet felhasznál a végső célcsoport, illetve az abban megvalósítani kívánt célok eléréséhez? (pl. szülők, családgondozók, stb.)

Nincs.


D.4. Célok

D.4.1. Végső cél

A program hosszú távú céljai: 1. A program által a célcsoport körében vonzóvá tegyük az egészséges életmódot, az egészséges életvezetésre való attitűdöt, a szermentes életet. 2. Megelőzzük a droghasználatot, csökkentsük a visszatérő és rendszeres droghasználatot, a droghasználat kezdetét minél későbbi életkorra toljuk ki. A program középtávú céljai: 1. A szociális készségek fejlesztése. 2. Az ismeretek rendszerezése. 3. A kommunikáció fejlesztése. 4. A stressz kezelésének megtanítása. A program rövidtávú céljai: 1. Bizalmi kapcsolat jöjjön létre a diákok és a csoportvezetők között. 2. A csoportban való aktív részvétel hatására lehetőségük legyen a feladatok, játékok közben létrejövő érzéseik kifejezésére és megélésére. 3. A diákok váljanak nyitottabbá az új módszerek befogadására. 4. A foglalkozásokon való részvételben örömüket leljék. 5. A közös munka hatására egy csoporthoz való tartozás érzését felfedezzék magukban, az együttes munka, az összetartozás érzése előkerüljön bennük. 6. Számukra eddig ismeretlen értékeket fedezzenek fel önmagukban és társaikban. A program hosszú távú céljait a 15 alkalmas foglalkozás végére kívánjuk elérni, miután végighaladtunk a program összes alkotóelemén, és az egyes foglalkozások hatásai beépültek a diákok személyiségébe.

D.4.1.1. A program, szolgáltatás során közvetlenül megcélzott magatartások

D.4.2. Specifikus (közbenső/rövidtávú) célok

Az első specifikus cél: Rövidtávú célok: Bizalmi kapcsolat jöjjön létre a diákok és a csoportvezetők között. Fontos, hogy a csoportban való aktív részvétel hatására lehetőségük legyen a feladatok, játékok közben létrejövő érzéseik kifejezésére és megélésére, a diákok váljanak nyitottabbá az új módszerek befogadására, a foglalkozásokon való részvételben örömüket leljék, a közös munka hatására egy csoporthoz való tartozás érzését felfedezzék magukban, az együttes munka, az összetartozás érzése előkerüljön bennük és hogy számukra eddig ismeretlen értékeket fedezzenek fel önmagukban és társaikban.

A második specifikus cél: Középtávú célok: Szociális készségek fejlesztése, az ismeretek rendszerezése, a kommunikáció fejlesztése, a stressz kezelésének megtanítása.


P.D.4.

P.D.4.3. A teljes program megvalósításának egyes paraméterei

Össz. óraszám: 15

Óra hossza: 45 perc

Időintervallum: 8 hónap

Hány alkalom: 15

Hány személy tartja: 1

P.D.4.4. Az egyes specifikus célokhoz kapcsolódó módszerek és paraméterek

Az első specifikus célhoz kapcsolódó módszerek: Probléma alapú tanulás módszere.

Az elérésére fordított óraszám: 15

Óra hossza: 45 perc

Hány alkalom: 15

Hány fős csoportban: 12

Hány személy tartja: 1

Elérésének időintervalluma: 8 hónap

A második specifikus célhoz kapcsolódó módszerek: Probléma alapú tanulás módszere.

Az elérésére fordított óraszám: 15

Óra hossza: 45 perc

Hány alkalom: 15

Hány fős csoportban: 12

Hány személy tartja: 1

Elérésének időintervalluma: 8 hónap


6. A programban résztvevő személyek

Szociális munkás

Főállásban: 2

Mentálhigiénikus

Külsős munkatársként: 3

szociálpedagógus, bűnmegelőzési munkatárs

Főállásban: 4

Külsős munkatársként: 2