Információnyújtáson alapuló program.


1. Szervezeti illetve projekt jellemzők

1.1 Szervezet neve

Zagyvaság Vidékfejlesztési Közhasznú Egyesület

1.2 Szervezet elérhetősége

Vezető: Juhász Péter

Cím: 3000 Hatvan, Balassi Bálint út 3.

Telefon: 36-30-629-3596

Weboldal: www.zagyvasag.hu

1.3. A programok, szolgáltatás neve

Információnyújtáson alapuló program.

1.4. A program, szolgáltatás indításának időpontja

2020

1.5. A program, szolgáltatás felelőse és elérhetősége

1.5.1. Programvezető neve: Friedrich Ágnes

1.5.2. Telefon: 36-70-342-9278

1.5.3. E-mail: agnes.gerda.friedrich@gmail.com


2. Tevékenység

A program, szolgáltatás keretében végzett tevékenység részletes leírása

Ez a fórum a diákoknak szól, a "saját nyelvükön” próbáljuk őket elérni. Nem egyoldalú előadást, hanem egy interaktív beszélgetést terveztünk két tanóra keretében. Fiatalos, laza, humoros stílusban adjuk át a legfontosabb információkat pedagógusok jelenléte nélkül, hiszen ha ott lennének, nagy valószínűséggel elzárkóznának, félnének megnyílni a diákok, és a kommunikáció nehezebbé válna. Rövid ismerkedés után felvázoljuk a program célját. Bemutatjuk az aktuális hazai droghelyzetet, tények elé állítjuk a hallgatókat, beszélgetünk magáról a drogproblémáról. A foglalkozás végén minden elhangzott témát és információt - szó szerint - egy csokorba gyűjtünk, Egy gyors lazítás keretében mindenki megalkotja saját kreatív prevenciós füzetét. A füzet készítéséhez használt eszközöket, információs lapokat, tudástárat a fórum lebonyolítója osztja ki, majd ellenőrzi, hogy megfelelő helyen vannak-e az információk. A foglalkozás végén apró ajándékkal köszönjük meg a figyelmet.


D.3. Célpopuláció

D.3.1. Program/szolgáltatás által elérni kívánt végső célcsoportot

D.3.1.1. Életkori jellemzők: 14-16 évesek.

D.3.1.2. Földrajzi jellemzők: Hatvan járásban élők.

D.3.2. Mely csoportokra irányul a program, szolgáltatás?

D.3.3. A célpopulációról rendelkezésre álló információk

D.3.4. Hány főt értek el

D.3.4.2. Hány főt ér el egy átlagos évben? 80

D.3.5. Hogyan, milyen módon lépnek kapcsolatba a célcsoporttal?

Csak és kizárólag az iskola intézményén keresztül

D.3.6. A program/szolgáltatás megvalósításának helyszíne

  • Iskola

D.3.7. Van-e valamilyen közbenső (közvetítő) célcsoport, melyet felhasznál a végső célcsoport, illetve az abban megvalósítani kívánt célok eléréséhez? (pl. szülők, családgondozók, stb.)

Nincs.


D.4. Célok

D.4.1. Végső cél

Szermentes életvitel kialakítása.

D.4.1.1. A program, szolgáltatás során közvetlenül megcélzott magatartások

D.4.1.2. A program, szolgáltatás során közvetetten megcélzott magatartások

D.4.2. Specifikus (közbenső/rövidtávú) célok

Az első specifikus cél: Szerekről, szerhasználókról, drogproblémáról valós ismeretek átadása

Az első specifikus célhoz kapcsolódó koncepció: Hiedelmek, téves elképzelések tisztázásának fontossága. Ezekről a szerekről mindenkinek van egy, - valamilyen/akármilyen - tudása, ami nagy valószínűséggel valahol hibádzik. Ez a hiba legfőképp a hiányos tudás miatt jelenik meg. Például annyiban kimerül a birtokában lévő információ: „ha bekapom az ecstasy-t, jót fogok tőle táncolni”. Általában a szerek pozitív hatását ismerik meg a fiatalok. Tisztában lehetnek vele, hogy függőséget okoz, de abba már nem gondolnak bele, nem tudják, hogy az mit jelent pontosan, milyen következményei vannak hosszú távon. Egy közös gondolkodással és viszonylag rövid idő alatt ezeket a dolgokat helyre lehet tenni, csak beszélni kell róla.

A második specifikus cél: Felismerjék azokat a helyeteket, amikor segítségre van szükségük, és megismerjék azokat a szakembereket és intézményeket, ahonnan segítséget kérhetnek.

A második specifikus célhoz kapcsolódó koncepció: Az ismeretátadás koncepciója alapján, a helyes tudás birtokában a fiatalok várhatóan nem, vagy kevésbé használnak káros szereket. Ha bajba kerülnek, könnyebben sikerülhet felismerni a problémát, tudják, hogy nincsenek ezzel egyedül, és szégyenérzetük csökken. Ha a környezetükben tapasztalnak krízishelyzetet, tudnak segíteni, felvállalva a koordinációs szerepet a probléma kezelésében.

A harmadik specifikus cél: Ismerjék meg a szabadidő hasznos eltöltésének lehetőségeit.

A harmadik specifikus célhoz kapcsolódó koncepció: Fontos, hogy az egyén felismerje önmagában, mihez van tehetsége, mit csinálna szívesen. Fontos megtalálnia azokat a hasznos szabadidős programokat (magatartási alternatívák), amelyek alkalmazása során tanulhat, fejlődhet, kiteljesedhet, vagy csak igazán jól érezheti magát.


P.D.4.

P.D.4.3. A teljes program megvalósításának egyes paraméterei

Össz. óraszám: 2

Óra hossza: 45 perc

Időintervallum: 1 nap

Hány alkalom: 1

Hány személy tartja: 1

P.D.4.4. Az egyes specifikus célokhoz kapcsolódó módszerek és paraméterek

Az első specifikus célhoz kapcsolódó módszerek: Interaktív beszélgetés. Elhangzott témák és információ összegzése, egy csokorba gyűjtése plenárisan. Kreatív foglalkozás (lazítás) alkalmazása, saját kreatív füzet megalkotása.. Apró ajándékok használata.

Az elérésére fordított óraszám: 1

Óra hossza: 45 perc

Hány alkalom: 1

Hány fős csoportban: 15

Hány személy tartja: 1

Elérésének időintervalluma: 1 nap

A második specifikus célhoz kapcsolódó módszerek: Előadás, beszélgetés.

Az elérésére fordított óraszám: 1

Óra hossza: 45 perc

Hány alkalom: 1

Hány fős csoportban: 15

Hány személy tartja: 1

Elérésének időintervalluma: 1 nap

A harmadik specifikus célhoz kapcsolódó módszerek: Előadás, beszélgetés. Témára fókuszálás segítése, meggyőzési technikák alkalmazása.

Az elérésére fordított óraszám: 1

Óra hossza: 45 perc

Hány alkalom: 1

Hány fős csoportban: 15

Hány személy tartja: 1

Elérésének időintervalluma: 1 nap


6. A programban résztvevő személyek

Szociális munkás

Külsős munkatársként: 1